Sprogimas

„Porsche Cayenne Coupe“: kas pinigus moka, tas ir muziką užsako

Daugeliui „Porsche“ vardas asocijuojasi su legendiniu 911 modeliu, tačiau vien juo gyvas nebūsi. Tai supratę, vokiečiai 2002-aisiais pristatė „Cayenne“ – prabangų ir sportišką didesnio pravažumo modelį, kurį markės gerbėjai tuo metu norėjo apmėtyti kiaušiniais. Tačiau šiandien situacija visiškai kitokia, nes „Cayenne“ yra antras perkamiausias „Porsche“ modelis. Todėl nieko nuostabaus, kad šiam aukso veršiui gamintojas nori prikabinti ir deimantinius auskarus.

„Cayenne Coupe“ pristatymo Lietuvoje metu gamintojo atstovai teigė, kad kuriant naujus modelius atsižvelgiama į šimtus tūkstančių pastabų ir klientų pasiūlymų. Jei konkrečiau – 300 tūkst. atsiliepimų kasmet. Dėdami ranką prie variklio skyriaus „Porsche“ atstovai tikina, kad peržiūri kiekvieną iš jų, o geriausius pasiūlymus įgyvendina naujausiuose modeliuose.

Nenustebčiau, jei vienas iš klientų pageidavimų buvo „Cayenne“ su kupė kėbulo tipu. Juk jei prieš beveik dvidešimt metų jau buvo duotas palaiminimas pirmosios kartos modelio kūrimui, tai patvirtinti „Cayenne Coupe“ projektą ir ištarti frazę „blogiau nebus“ „Porsche“ tikriausiai buvo vieni juokai.

Juo labiau, jei to pageidauja patys klientai. Juk jie ne tik nori, bet ir sutinka pirkti tokį automobilį. Tačiau ar tikrai tas, kas moka pinigus ir užsako muziką, turi klausą ir gerą skonį?

Ne pirmas toks

Porsche“ automobilių pasaulyje yra laikomas vienu santūriausių gamintojų, tačiau tokią nuostatą galėjo suformuoti šio gamintojo vizitine kortele tapęs 911 modelis, kuris per daugiau nei 50 metų istoriją išlaikė pagrindinius bruožus, kurie nesikeičia nuo pat pirmosios modelio kartos.

Tačiau su kitais modeliais „Porsche“ gali žaisti kur kas laisviau. „Panamera“, „Cayenne“ ar „Macan“ galima minkyti kaip plastiliną. Todėl, atsižvelgdamas į klientų pageidavimus arba kitų gamintojų daromus žingsnius ir įtaką rinkai, gamintojas gali sukurti, pavyzdžiui, „Panamera“ universalą arba „Cayenne“ kupė. Tai „Porsche“ ir daro.

Tačiau tai tikrai nėra pirmasis tokio tipo automobilis. Pavyzdžiui, prieš dešimtmetį BMW pristatė X6. Kaip jis buvo pasitiktas? Su gausybe epitetų, kad tai betikslis, neracionalus automobilis, kurį perka tik įvaizdžio besivaikantys vairuotojai. Bet tokių, pasirodo, buvo tiek, kad į konkurencinę kovą stojo ir „Mercedes-Benz“, pristatę „GLE-Coupe“ modelį, o praėjusiais metais į tokių modelių gretas įsiliejo ir „Audi Q8“.

Galiausiai postūmiu imtis „Cayenne Coupe“ kūrimo tapo ir „Lamborghini Urus“ bei „Ferrari“ planai pristatyti kažką panašaus. „Porsche“ konkuruoja būtent su jais, todėl pavėluoti negalima.

Kad ir ką sakytų apžvalgininkai ir ekspertai, pirkėjams, panašu, į tai nusispjauti, nes įvaizdis yra viskas. Todėl nieko keisto, kad žengti atitinkamą žingsnį ryžosi ir „Porsche“, juo labiau, jei tokio produkto pradėjo reikalauti ir pirkėjai.

Tai – ne sportinis automobilis

Techninė LRT.lt mėginto „Cayenne Coupe“ pusė iškalbinga – V8 turbobenzininis variklis pasiekia 550 arklio galių ir 770 Nm sukimo momentą. Tai leidžia šiam automobiliui nuo 0 iki 100 km/val. spurtuoti per 3,9 sekundės.

Teoriją išbandžius praktikoje tenka pripažinti, kad šie skaičiai ne iš piršto laužti. Startuojant iš vietos visu pajėgumu tikrai galima pajusti, ką reiškia „prilipti prie sėdynės“. Vos tik nuspaudžiamas akseleratorius, „Cayenne Coupe“ tiesiog šauna iš vietos ir atsidusti leidžia tik tada, kai greitis pasiekia tą magišką 100 km/val. žymę.

Jis sėkmingai palaiko aukštą kraujospūdį ir važiuojant iš eigos, kai nuspaudus akseleratorių įsibėgėjimas labiau primena važiavimą su sportišku automobiliu, o ne dideliu didesnio pravažumo drimba.

Bet tai vyksta iki pirmojo staigesnio posūkio, kuriame „Cayenne Coupe“ atlaisvina kelnių diržą, išpučia savo pilvuką ir primena, kad ne tik turi didelius raumenis, bet ir yra augalotas ir aukštas. Būtent aukštas svorio centras ir svorio disbalansas primena, kad, nors 911 ir „Cayenne“ nešioja „Porsche“ ženkliuką, važiavimo savybėmis jie nėra labai panašūs.

Tačiau „Cayenne Coupe“ nenori pasiduoti ir savo sportišką prigimtį dar bando demonstruoti stabdžių efektyvumu. Ir oho! Kaip gerai jis stabdo! Jei dėl kokių nors priežasčių Puntukas pradėtų nestabdomai riedėti, tai „Cayenne Coupe“ stabdžių sistema jį sulaikytų. Ir tai padarytų labai greitai. Vargu ar yra tekę mėginti kitą tokį didelį automobilį, kuris stabdytų taip lengvai ir taip efektyviai.

Keturi viename

Tikriausiai esate matę ne vieną daiktą ar buitinę priemonę, kurios etiketėje išdidžiai rašoma, jog vienas produktas gali atlikti kelias funkcijas. Pavyzdžiui, vienas valiklis, kuris nuvalo net trijų rūšių nešvarumus. Panašų principą naudoja ir automobilių gamintojai, įdiegdami kelis važiavimo režimus.

Pavyzdžiui, LRT.lt mėgintas „Porsche Cayenne Turbo Coupe“ turi keturis važiavimo režimus – „Normal“, „Sport“, „Sport Plus“ ir „Individual“. Dažniausiai, pasirinkęs kurį nors iš sportiškų režimų, didelio skirtumo nepajunti, išskyrus tai, kad variklio sūkių rodyklė kyla aukščiau, o automatinė pavarų dėžė pavaras perjungia kiek aštriau. Dar kartais pridedamas garsesnis išmetimo sistemos tonas.

Tačiau su „Cayenne Coupe“ skirtumas tarp skirtingų važiavimo režimų yra labai akivaizdus. Pavyzdžiui, važiuojant „Normal“, automobilio važiuoklė stengiasi absorbuoti kelio nelygumus kaip įmanoma labiau, norint daugiau dinamikos, akseleratorių spausti reikia giliau, o pavaros perjungiamos švelniai.

Perėjus prie „Sport“ režimo, „Cayenne Coupe“ važiuoklė sustandėja, variklis lyg įgauna antrą kvėpavimą, o pavarų dėžė stengiasi į besikeičiančią situaciją reaguoti greičiau. Bet tai nėra absoliučiai radikalus pasikeitimas.

Pasirinkus „Sport Plus“ atrodo, kad įsėdai į visai kitą automobilį, nes jis viską pradeda daryti pastebimai aštriau. Atrodo, kad jis tampa buliumi, kuriam ką tik kažkas pamojavo raudono audeklo skiaute.

Jei nė vienas iš šių gamintojo sukalibruotų režimų netenkina, galima pažaisti ir pasirinkus „Individual“ režimą, daug ką susireguliuoti pagal savo poreikius.

Sudie, mygtukai!

Nežinau kam, bet įtariu, kad kažkam iš „Porsche“ rinkodaros skyriaus kilo idėja, kad šio automobilio vairas turi būti apsiūtas versta oda, tokia, kaip tikruose sportiniuose modeliuose. Ne. Tai blogai, labai blogai, nes „Cayenne Coupe“, kad ir ką sakytų gamintojas, kad ir kokias skambias frazes bandytų sukurti gamintojo rinkodaros skyrius, tai nėra sportinis automobilis.

Jei juo važiuotumėte į trasą, stengtumėtės pasivaržyti su kitais, dėvėtumėte specialias pirštines, tada taip, toks vairas būtų logiškas žingsnis. Bet dabar... Tebūnie tai greitas ir galingas automobilis, bet jis nėra skirtas patirti aštrius vairavimo pojūčius vingiuotame užmiesčio kelyje ar lenktynių trasoje. Todėl toks sprendimas visiškai nereikalingas.

Tačiau, nepaisant šio nesusipratimo, visa kita vokiečiai apgalvojo gana neblogai. Pavyzdžiui, ankstesnės kartos „Cayenne“ turėjo daug mygtukų. Bent šimtą tai tikrai. Tikriausiai iš tų kelių šimtų tūkstančių pasiūlymų, sulauktų iš „Porsche“ savininkų, buvo pageidavimas tai pakeisti.

Šiame automobilyje fizinių mygtukų pastebimai mažiau, o vietoje jų daugelį funkcijų galima atlikti naudojantis lietimui jautriu ekranu arba šalia pavarų perjungimo svirties esančia panele. Dėl tokio sprendimo interjeras atrodo malonesnis akiai ir modernesnis.

Yra sakoma, kad grožis reikalauja aukų. Ar reikėjo kažką paaukoti, norint „Cayenne“ suteikti kupė kėbulo siluetą? Pavyzdžiui, pasiskolinant automobilį bandymui, „Porsche“ atstovas su savo ranka, kaip su peiliu, parodė, nuo kurios vietos šio modelio stogo linija jau nebe tokia pati, kaip įprasto „Cayenne“. Pasirodo, kad permainos prasideda tiesiai vairuotojui virš galvos.

Nuo šios vietos stogas žemėja ir dažniausiai tai reiškia, kad sėdintieji gale turi nutaisyti liūdno kačiuko žvilgsnį ir priekaištauti, kad galva remiasi į stogą. Teoriškai taip turėtų būti ir šiuo atveju, bet vokiečiai apie tai pagalvojo ir, palyginus su įprastu modeliu, „Cayenne Coupe“ galinė sėdynė yra trimis centimetrais žemiau. Taigi aukų išvengta.

Bagažinės dydis niekada nebuvo „Cayenne“ arkliukas, nėra ir šį kartą. Pavyzdžiui, ponis čia tikrai netilptų. Ir apskritai vargu ar pavyks ypač daug daiktų susikrauti, bet minimalius keturių keleivių poreikius turėtų patenkinti.

Kiek kainuoja „muzika“?

Šio „Porsche Cayenne Turbo Coupe“ apžvalgą pradėjau nuo to, kad muziką užsakinėja tas, kas pinigus moka. Netiesioginiu to įrodymu šį automobilį ir galima laikyti, jei „Porsche“ ne spekuliuoja, bet tikrai atsižvelgia į savo pirkėjų poreikius ir norus, kuriuos realizuoja savo modeliuose.

Tačiau tiems, kurie užsakinėja muziką, toks malonumas kainuoja nemažai. LRT.lt mėgintas modelis įkainotas 183 tūkst. eurų. Ar pamačius šį skaičių ir jums prieš akis išdygo namas ar didelis butas? Taip, tai tikriausiai būtų racionalesnis pasirinkimas, bet jei jūs jau turite didelį namą ir visus kitus džiuginančius dalykus, tai jūsų akiratis prasiplečia ir tikriausiai nukrypta į automobilius. Nenustebčiau, jei ne vieno tokio žmogaus akys nukryps būtent į „Porsche Cayenne Coupe“.

Mėgintas automobilis – „Porsche Cayenne Turbo Coupe“

Variklis – V8 turbobenzininis

Galingumas – 550 AG ir 770 Nm sukimo momentas

Pavarų dėžė – 8 pavarų automatinė

Lrt.lt

Taip pat skaitykite:

Nuorodų sąrašas

Nuorodų sąrašas

Powered by BaltiCode